Spørsmål og svar


Spørsmål og svar

Under finner du en liste over de spørsmålene vi oftest får fra våre kunder, er det noe du lurer på om bestilling, returer, mangler, kanselleringer, ordreinformasjon, sporing etc. Så finner du helt sikkert litt god hjelp her.


Jeg får ikke gjennomført kjøpet, hva gjør jeg?

Send en e-post til kundeservice(at)megaflis.no eller på chat med følgende informasjon:

- Hvordan vil du beskrive problemet?
- Hvis feilmelding, har du mulighet til å ta et bilde av denne? Hvis ikke, kan du beskrive hva det står?
- Hvilken enhet benytter/benyttet du (mobil, desktop, tablet)?
- Hvilken nettleser bruker du (Chrome, Safari etc)?
- Hvilken betalingstype har du valgt (Klarna Faktura, kort, Vipps)?
- Dato/klokkeslett da problemet oppstod
- Navn og e-postadresse som det er forsøkt bestilt på?

Vi beklager dersom dette virker omstendelig, men dersom denne informasjonen medfølger ved første henvendelse, kan vi hjelpe deg raskere.



Jeg har lagt inn en bestilling, men jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse?

Noen ganger havner ordrebekreftelsen i søppelposten, sjekk derfor gjerne om du finner den der. Dersom den mot formodning ikke skulle dukke opp der heller, er det flott om du kontakter oss.



Jeg vil endre en vare på min ordre. Kan jeg det?

Det er dessverre ikke mulig å endre noe på en eksisterende bestilling. Dersom du ønsker å endre en vare kan vi kansellere den varen du ikke ønsker lenger, så du kan legge inn en ny bestilling på korrekt vare. Alternativ kan hele den opprinnelige ordren kanselleres, og du kan legge inn en ny, komplett ordre.



Jeg har lagt inn en bestilling, men jeg glemte noe. Kan det legges til?

Det er dessverre ikke mulig å legge til noe på en eksisterende bestilling. Dersom du ønsker å bestille mer, må det lages en ny bestilling. Alternativ kan den opprinnelige ordren kanselleres, og du kan legge inn en ny, komplett ordre.



Noen av varene jeg bestilte, var ikke på lager. Hva skjer da?

Da du bestilte skal du ha fått opplyst en forventet leveringsdato til vårt lager på produktsiden, i kassen og i din ordrebekreftelse. Alt sendes samlet når siste vare kommer inn på lager. Vi vil presisere at datoen du har fått oppgitt er en forventet leveringsdato til vårt lager, og vi tar forbehold om at det i noen tilfeller kan skje forsinkelser. Datoen du har fått opplyst er når varene er forventet å ankomme vårt lager, så pakke- og frakttid kommer i tillegg



Jeg har lagt inn flere ordrer, kan de sendes sammen?

Alle ordrene overføres til vårt lager i kronologisk rekkefølge (så lenge alle varer er på lager), og pakkes fortløpende. Lageret vårt har dessverre ikke mulighet til å plukke ut enkelte ordre for å pakke disse sammen.



Jeg ønsker å kansellere deler av min ordre, kan jeg det?

Du kan kansellere varer fra din ordre frem til du får sendingsinformasjon tilsendt på e-post. Etter dette er det ikke mulig å gjøre endringer. Dersom du vil kansellere noen varer, ber vi om at du kontakter oss på telefon eller chat, slik at vi får gjort de nødvendige endringene med en gang.



Jeg vil kansellere hele min ordre, kan jeg det?

Dersom du vil kansellere hele din ordre, så kan du gjøre dette frem til du får sendingsinformasjon tilsendt på e-post. Dersom du vil kansellere hele ordren, ber vi om at du kontakter oss på telefon eller chat, slik at vi får gjort de nødvendige endringene med en gang.

Dersom varene allerede er sendt, kan du naturligvis returnere produktene du ikke vil ha til oss igjen. Du må imidlertid stå for kostnaden for returfrakten. Du benytter den medfølgende returetiketten når du returnerer varer til oss, og returfraktkostnaden trekkes fra ved kreditering.



Jeg har bestilt varer hos dere, men jeg har ikke fått informasjon om at de er sendt ennå?

Var alle varer på lager da du bestilte? Dersom de ikke var det, skal det ha stått informasjon om forventet leveringstid inne på produktsiden og i kassen. Den samme informasjonen vil også stå på ordrebekreftelsen din. Alt sendes samlet når siste vare kommer inn på lager. Vi vil presisere at datoen du har fått oppgitt er en forventet dato, og vi tar forbehold om at det i noen tilfeller kan skje forsinkelser.

Normalt pakker og sender vi varene ila 1-2 virkedager etter bestilling, men det kan oppstå forsinkelser ifm med Black Week. Dersom du fortsatt har spørsmål knyttet til sending av din bestilling, er du mer enn velkommen til å kontakte oss.



Jeg har mottatt en e-post om at ordren min er sendt, men PostNord har kun mottatt elektronisk informasjon om pakken?

Når varene er pakket klare og lagt i en container hos oss, overføres elektronisk informasjon til PostNord. Vår transportør vet da at de skal hente denne sendingen hos oss. Frem til sendingen blir scannet på en av PostNord sine terminaler vil sporingen din kun vise: «Postnord har mottatt elektronisk informasjon om din pakke, ingen pakke mottatt.»

PostNord har i disse tilfellene ikke scannet sendingen din ennå, og den er derfor ikke registrert som mottatt i deres systemer. Det betyr ikke at sendingen fortsatt er på vårt lager, men den befinner seg et sted mellom vårt lager og PostNord-terminalen den skal registreres på. Når sendingen har blitt scannet på terminal, blir den videresendt til riktig del av landet. Sporingen din vil da oppdatere seg ift hvor pakken befinner seg, og etter hvert med forventet leveringstidspunkt til deg eller ditt utleveringssted.



Varene mine er sendt, når får jeg de?

Normalt har vi en forventet frakttid på 1-3 virkedager for MyPack Collect (post-i-butikk) og 2-5 virkedager for MyPack Home (Hjemlevering). Ifm større kampanjer, som Black Week, kan det imidlertid skje forsinkelser i ett eller flere ledd. Dette kan medføre en lenger leveringstid enn normalt, og vi kan ikke garantere for når sendingen kommer frem til deg. Det du imidlertid skal være sikker på, er at vi jobber på spreng for å pakke, sende og frakte varene til deg så raskt som mulig.

Ved levering av MyPack-Collect vil du motta et varsel på sms og e-post så snart pakken er klar for henting på ditt valgte utleveringssted. Dersom du har valgt leverings med MyPack Home vil du bli advisert når sendingen er klar for utkjøring til deg. Du følger da instruksene du mottatt fra PostNord for å avtale utkjøringsdag og tidsrom.



MyPack Home – «Levering på fortauskant» - hva betyr det?

PostNord leverer varer så nærme leveringsstedet som det er mulig å kjøre uten hindringer. En hindring kan være fortauskant, tomtegrense, ferjekai, isete vei, smal vei, bom, port, grus e.l.



Jeg hadde avtalt utkjøring, men ingen dukket opp?

Dette er noe både PostNord og vi jobber hardt for at ikke skal skje, men vi vet at vi i hektiske perioder kan oppleve at varene ikke blir levert til avtalt tid. En av årsakene kan være uforutsette forsinkelser på ruten, som gjør at man ikke klarer å levere alle sendingene den avtalte dagen. En annen årsak kan være at forhold på leveringsstedet gjør at man ikke får levert varene med den oppsatte bilen. Vi selger produkter som i enkelte tilfeller kan være vanskelig å håndtere for transportøren, selv om vi gjør vårt ytterste for å pakke dette på en god måte. Dersom det skulle skje at sjåføren ikke har dukket opp, skal sendingen din bli utlevert ved «neste mulige utkjøringsdag». Ta gjerne direkte kontakt med PostNord dersom du har spørsmål knyttet til ny utkjøring.



Hva gjør jeg om noe mangler eller er skadet?

For å kunne løse saken raskest mulig for deg som kunde, samt ha mulighet for å ta transportskader videre med transportør, er vi avhengig av at slike feil meldes inn til oss så raskt som mulig etter mottak av leveransen. Vi vil derfor anmode deg om å gå over leveransen samme dag.


Mangler meldes inn til vår kundeservice på chat eller e-post, slik at vi har dokumentasjon på det oppståtte. Husk artikkelnummer og navn på varen/e som mangler.

Ved skadede varer er det flott om du oversender bilder av skadene, produktnummer/-navn, samt antall som er skadet på e-post til kundeservice@megaflis.no.